Każdy sklep musi mieć regulamin, tak aby obie strony – kupująca i sprzedająca – miały się do czego odwołać. Regulamin jest niezbędny w przypadku zwrotu towaru czy jego wymiany. Stworzenie go jest również niezbędne w przypadku, gdy prowadzimy sklep na Allegro. Wiele osób uważa, że nie ma obowiązku tworzenia go, ponieważ Allegro posiada swój regulamin. Nie jest to prawdą i każda osoba, która posiada sklep na Allegro, powinna również posiadać indywidualne zasady. Jakie punkty powinien zawierać dobrze skonstruowany regulamin sklepu internetowego?
W pierwszej kolejności powinniśmy określić czas, w jakim przesyłka zostanie nadana do klienta. Niektóre sklepy oferują wysyłkę w ciągu 24h, inne dają sobie na to trochę większą ilość czasu – 2 lub 3 dni. Zależy to od lokalizacji i godzin otwarcia, a także od dostępności towaru. Przy ustalaniu regulaminu niezbędne jest również zapewnienie ochrony danych osobowych klienta. To niezwykle ważne, aby klient czuł się bezpiecznie i nie bał się, że jego numer telefonu czy mail wpadną w niepowołane ręce. Ważne punkty W regulaminie musi być określony sposób dostarczania towaru. W większości sklepów istnieje kilka możliwości do wyboru. Konieczny w regulaminie jest punkt dotyczący możliwości i sposobu reklamacji towaru. Wiele firm zastrzega sobie prawo do zrzucenia odpowiedzialności za opłatę za reklamowany towar na osobę kupującą. Jednak jeśli kupujący nabywa towar bez wystawienia faktury, pozostaje konsumentem, czyli osobą, która ma prawo towar odesłać na koszt sprzedającego. Warto pamiętać o tym przepisie. W regulaminie powinna być również zawarta informacja o zakresie ubezpieczenia produktu. W czasie przesyłki mogą się wydarzyć różne okoliczności, a paczka może zaginąć lub się zniszczyć. Kolejnym ważnym punktem jest sposób dostarczenia. Co, jeśli firma kurierska dostarczy paczkę pod zły adres lub zamiast do domu dowiezie ją do paczkomatu? Warto ustalić takie zasady, aby na wypadek nieprzewidzianej sytuacji nie narazić się na wyrzuty klientów lub ich nieprzychylne komentarze. |